Ptalo se mě několik lidí o kvalitě parfémů vyráběných na bázi vonné esence společnosti DROM. Mysleli že tyto parfémy jsou nekvalitní, protože se neprodávají pod značkami jako jsou Dior, Kenzo, Chanel, Hugo Boss a další. Proto Vás představím o historii firmy DROM a jakým způsobem se dostávají parfémy do distribuce pod jmény známých značek.

 

 

 

DROM o sobě:

Naše společnost je výrobcem vůní v té nejryzejší podobě. Vše, co děláme je, že vyrábíme vůně pro všechny možné způsoby použití a pro klienta pocházejícího z libovolného místa na zemi.

Začali jsme jako rodinný podnik před více než 100 lety a dnešní vedení společnosti je již třetí generací jedné rodiny. Dnes máme své pobočky v Evropě, Severní a Jižní Americe, na Blízkém a Dálném východě a v Austrálii. Svůj obchod řídíme z pěti multikulturních kreativních center v New Yorku, Paříži, Mnichově, Sao Paulu a Guangzhou přes pět high-tech výrobních závodů do poboček ve více než 40 zemích světa.

Kromě naší každodenní práce, zabýváme se také výzkumem nových způsobů použití vůní: herní konzole s vonnými adaptéry, voňavé křesla v kině pro umocnění zážitků z filmů, vonnými emaily v počítačích a mnoha dalšími. Tvůrčí potenciál v DROMu nezná mezí. Vidíme fascinující budoucnost v oblasti podnikání a zábavy, která před námi stojí. A ačkoli hodně z toho je zatím v oblasti vizí budoucnosti, již nyní jsme začali pracovat nad jejich realizací.

Žijeme naším dědictvím

Před úspěchy ve vonném průmyslu vlastnila rodina Stropů několik firem v oblasti vestfalského Německa.Bruno Strop byl prvním z rodiny,kdo začal studovat farmakologii a zahájil kariéru lékárníka. Dne 11. listopadu 1911 založil Bruno firmu „Bruno Strop – chemické, farmaceutické a kosmetické výrobky“ v Mnichově, která zahájila výrobu a prodej produktů péče o tělo, stejně jako výrobu potravinových doplňků.

V roce 1919 hlavními výrobními artikly byly vlasové a tělové šampony, krémy do vlasů, pleťové vody, krémy, prášky, koupelové soli, zubní pasty a parfémy.

Dne 1. července 1921 se Bruno Strop spojil s Dr. Martensem a vznikl DROM. Dr. Martens později firmu opustil a Bruno Strop se stal jediným jejím majitelem

V roce 1931 Drom rozšířil své výrobní plochy a zaměstnal své první zahraniční obchodní zástupce v Anglii.

V roce 1946 do společnosti vstupuje syn zakladatele a pomáhá v poválečné obnově  společnosti. Vybudoval nový závod o ploše 1000 metrů čtverečných určený k výrobě vonných esencí.

V roce 1956 se firma stěhuje do nové budovy v Solln a zahájila mezinárodní expanzi do Švýcarska, Rakouska, Francie a Skandinávie.

V   roce   1970   se   firma   opět   stěhuje   do   nově   postaveného ústředí v Baierbrunnu. Díky svým zkušenostem a dovednostem vyvinuli v DROMu zcela nové suroviny a nové technologie v oblasti výroby a uskladnění vůní na bázi gravitace.

V roce 1977 v zájmu posílení mezinárodní expanze DROM otevřel svou první dceřinou společnost mimo Evropu – nové kreativní a výrobní centrum v USA, v roce 1982 vznikla dceřiná společnost pro Asii a Austrálii a v roce 1985 pro Japonsko.

V roce 1995 vstoupil do vedení společnosti Dr. Ferdinand Strop jako třetí generace rodiny Stropů. V jubilejním roce 1996, kdy společnost oslavuje 75. výročí svého vzniku, má své dceřiné společnosti v USA, Austrálii, Japonsku, Francii, Velké Británii, Itálii, Beneluxu a na Středním východě.

V roce 2002 vstoupil do společnosti  další příslušník rodu Stropů, Dr. Andreas Strop. V té době DROM otevřel svou novou kancelář v Sao Paulo v Brazílii pro Jižní Ameriku.

V roce 2003 DROM Francie otevřela nové luxusní kanceláře v Paříži.

Rok 2004 – Drom otevírá své zbrusu nové výrobní závody a tvůrčí centrum v Guangzhou v Číně.

Rok 2005 – otevřeno nové kreativní centrum a studio parfémů v New Yorku na Manhattanu.

V  roce  2007  díky  vynikajícím  výsledkům  byl   rozšířen  DROM  Brazílie,  včetně  otevření   nového výrobního závodu v Sao Paolo.

 

DROM má pobočky a své zástupce v mnoha zemích světa a své působení nadále rozšiřuje.

Podle mezinárodních organizací zabývajících se kosmetickým průmyslem, patří DROM mezi tzv TOP TEN  společnosti, čili nejenom největší společnosti v oboru, ale také mezi nejlepší a těší se vysokou prestiží mezi odborníky celého světa. Její výrobky patří mezi nejoceňovanější v branží, co dokazuje třeba cena  FIFI Fragrance Awards, kterou obdržela parfémistka Barbara Zoebelein v roce 2006 za nejlepší vůni, kterou vyvinula v laboratořích DROMu pro společnost AVON a její parfém „Tomorrow for men“. Mimochodem – tato cena je jako Oscary ve filmovém průmyslu! O  úspěchu  společnosti  a  jejich  produktů  svědčí  fakt,  že  dodává  více  než  100  vůní   denně  400 různým zákazníkům po celém světě a roční objem dodaných vonných esencí přesahuje 20 000 tun, což je více než 54 tuny denně včetně sobot a neděl. To svědčí nejenom o úspěchu společnosti, ale o obrovském tvůrčím i výrobním potenciálu, který v sobě má.

Webové stránky společnosti DROM: http://www.drom.com

Webové stránky některých dalších výrobců z branže:

http://www.takasago.com

http://www.symrise.com

http://www.robertet.com

http://www.mane.com

http://www.fragrancer.com

http://www.firmenich.com

Použití informaci o společnosti DROM

Jako členové FM group se můžete u lidí neznalých problematiky výroby a distribuce parfémistických výrobků setkat s výtkami, že parfémy FM patří do skupiny nekvalitních napodobenin originálních, značkových parfémů, můžete být osočování, že nabízíte a používáte padělky a jistě si vyslechnete i další nesmyslné výtky.
Zcela záměrně zde hovořím o nesmyslech, protože je může používat člověk, jenž je absolutně hluchý k objektivním argumentům, nebo si není vědom své nevědomosti a jen slepě opakuje nesmysly, které někde četl nebo zaslechl.

A jaká je pravda?

Jak je vidět z předešlých informací, firma DROM má ve světě skvělé renomé a kvalitou výrobků patří ke světové špičce. Tvrdit o ní, že vyrábí podřadné a nekvalitní produkty je stejné, jako byste to samé tvrdili o výrobcích Ferrari nebo Mercedesu v automobilovém průmyslu – ostatní by Vás měli za úplného blázna. Bohužel všeobecná informovanost o problematice voňavého průmyslu je na velmi nízké úrovni. Proč se ale každý považuje za odborníka? Protože lidé jsou náchylní věřit drahým reklamám. Sledují televizní reklamy na výrobky Hugo Bosse, Chanelu, Diora a jsou přesvědčení o tom, že parfémy nabízené těmito značkami jsou jejich originálním výrobkem a zbytek je jen napodobuje. Tento názor, tato hloupost je velmi rozšířenou pověrou mezi lidmi. Jaká je pravda?

Stačí se podívat na internet www.hugoboss.com

Tato společnost nabízí na svých stránkách velmi zdařilé a kvalitní módní kolekce oblečení. To je totiž její hlavní obor podnikání. Každou kolekcí oblečení pak dotváří ještě různými doplňkami – boty, tašky, bižuterie a nakonec i kolekcí parfémistických produktů. Jenže každému, komu je problematika vývoje vůní a výroby parfémů alespoň  trochu jasná a kdo se seznámí třeba se způsobem fungování společností DROM (ale i dalších firem z oboru) je jasné, že na výrobu parfémů již firma HUGO BOSS nemá potřebné kapacity – ani personální, ani materiální a logistické. Proto parfémy pro ní musí vyrobit jiná firma, která se na tyto výrobky specializuje.

A podívejme se na další velikány z oboru: www.kenzo.com

Zase módní návrháři, kteří mimo jiné pod svou značkou jako doplňkové zboží nabízejí i parfémy. www.chanel.com

Chanel také má ve své nabídce parfémy, ale hlavně nabízí oblečení – opět tedy diktátor módy.

A takto můžeme postupovat dále. Thierry Mugler, Dior, DKNY a další – na oficiálních stránkách nacházíme návrhy oblečení, eshopy s oblečením. Proč? Protože hlavní činností světových značek, které jen tak mimochodem nabízejí i parfémy, je módní návrhářství, nikoli tedy výroba parfémů. To ale také znamená, že tyto společnosti samy žádné parfémy nevyvíjejí, nechávají si je pro sebe vyrobit.

Jak to tedy vypadá, než nějaká módní značka začne kromě oblečení nabízet i parfémy? Ze všeho nejdříve vyvine novou módní kolekci pro pány nebo dámy na určité období roku. Zaměří se třeba na úspěšného muže preferujícího klasickou eleganci a černé barvy. Zákazníka popíše jako vysokého, mužně vypadajícího chlapa mezi 30 až 45 léty, štíhlého, preferujícího sport, drahá auta a krásné ženy. K této módní kolekci zadá výrobu doplňků – čili boty, opasky, hodinky, sluneční brýle, rukavice, kravaty. A samozřejmě zadá popis imaginárního uživatele i společnostem, které vyrábějí vonné esence, aby učinily nabídku, jaká vůně by se nejlépe hodila ke kolekci. Společností, které se na výrobu vůní specializují (třeba také DROM) vyberou dle specifikace zadavatele takové vůně, které by nejlépe odrážely popisnou charakteristiku módní kolekce. Tyto vůně pak prezentují zadavateli, který si jich několik vybere. Pro vybrané vůně pak návrháři zadavatele navrhnou skleněné obaly a papírové kartony, do kterých se pak bude vybraná vůně rozlévat a balit a definují odpovídající název. To je mimochodem to jediné, čím obohatí vybranou vonnou kompozicí – obal a název. A kolekce je kompletní. Takovým způsobem vznikají tolik opěvované originální, značkové a také velmi drahé parfémy, které se pak prodávají v obchodech na pultech konečnému zákazníkovi, který žije v přesvědčení, že tyto parfémy pro něj vyvinuli odborníci z těchto módních domů nebo dokonce samotní módní návrháři. Jen znalí problematiky vědí, že je tomu jinak.

Mimochodem, společnost DROM není jediná, která se snaží nabídnout kvalitní produkty většímu množství zákazníků za velmi rozumné ceny. DROM k tomuto účelu využívá společností pracujících na bázi síťového marketingu. Jiné společnosti nabízejí své vlastní produkty třeba v prostřednictvím prezentačních akcí v super a hypermarketech. Jen si vzpomeňte, kolikrát Vás oslovili dealeři těchto společností při nákupech třeba v Hypernově nebo Tescu? Přitom rovněž operují argumentem, že vyrábějí vonné esence pro potřeby světových značek. Proč tomu tak je? Protože je to pravda! Dodavatelem vonných esencí pro jednotlivé parfémy světových značek totiž může být více společností, což je argument potvrzující, že výrobcem parfémů opravdu nejsou módní návrháři, kteří v tomto ohledu působí spíše jako prodejci než výrobci. A argument, že pouze tyto parfémy jsou kvalitní je asi stejně relevantní, jako kdybyste tvrdili, že auto vyrobené v závodech Mercedes je kvalitní nikoli proto, že je vyrobil právě Mercedes, ale proto, že jej prodal dealer aut. Auto Mercedes je kvalitní proto, že jej vyrobili z kvalitních součástek kvalifikovaní pracovníci na základě kvalitního návrhu a za přísných kontrol kvality, bez ohledu na to, kdo Vám toto nové auto nakonec prodá. Stejné je to u parfému s tím, že zde se může lišit název a obal. Ale u parfému je důležité to,co je uvnitř flakónku, nikoli to, jak flakón vypadá a jakým názvem prodejce parfém označuje. Důležitá je vůně a to, zda se Vám jako zákazníkovi líbí.