PARFUM Extract – extranetu – vonný EXTRAKT
Obsahuje 15 – 40% vonné esence, průměrně 20%.

Čistý parfém se musí zředit neboť neředěné oleje – čisté parfémy obsahují příliš mnoho chemických složek / ať už přírodních nebo syntetických / protože při náhodném kontaktu s pokožkou by mohlo dojít k alergické reakci, podráždění … Také tyto vonné oleje, obsahují příliš mnoho vonných látek na to aby nám voněly příjemně. Ředí se s etanolem a vodou. Také je možné tyto čisté parfémy ředit přírodními neutrálními oleji, jako např.kokosový olej, jojobový olej. Takto ředěné je můžete najít na pultech parfumerií jako vonné oleje. Většinou jsou jen dámské, pánské jsou raritou.

PARFUM-Eau de Parfum – EDP – parfémová voda
Obsahuje 10 – 20 % vonné esence, průměrně 15 %.

Parfémová voda je spolu s toaletní vodou nejrozšířenější formou voňavek. / Parfémů /
EDP je obecně silnější koncentrace, než toaletní voda, je trvanlivější a intenzivnější. Avšak jsou velké rozdíly také u samotných výrobců. Zatímco od jednoho producenta může být EDP-parfém, trvanlivý a silný u jiného výrobce, může také toaletní voda být silnější protože každý výrobce mísí parfémy s různými koncentracemi. Čím vyšší obsah vonných esencí tím delší trvanlivost a síla parfému. EDP – Parfémy se téměř výhradně vyrábějí jako dámské. Pánské jsou raritou.

Eau de Toilette – EDT – TOALETNÍ VODA
Obsahuje 5 – 15 % vonné esence, průměrně 10 %.

EDT je slabší formou voňavky. Je slabší, co se týče síly a trvanlivosti proti EDP – parfémům. Avšak jak jsme již zmiňovali, některé značky mohou být i přesto že jsou to EDT, silnější než některé EDP. Všechno to závisí na obsahu vonné esence. EDT se vyrábějí dámské i pánské variantě. Pánské jsou vlastně, až na pár výjimek, všechny EDT-Toaletní vody. Taktéž je to i levnější forma voňavek, na rozdíl od EDP-parfémů, které bývají někdy o poznání dražší. Stejně tak je rozdíl mezi verzemi některých produktů, které se vyrábějí v obou formách, protože EDT může být nejen lehčí, ale také může být jinak míchaná, než její sestra EDP a tím pádem může vonět jinak. Jinak se může otevírat a jinak doznívat. Základ však bývá většinou společný.

EAU DE COLOGNE – EDC – Kolínská voda
Obsahuje 5 – 15 % Volnou esenci, průměrně 5 %.

Většinou se vyrábějí pánské, dámské jsou spíše výjimkou. Jsou to kolínské vody bez základu, většinou citrusového charakteru. Ne jako EDP a EDT, které se otevírají s jinými složkami a pokračují dalšími a až nakonec cítíme základ.


AFTERSHAVE – SPLASH – VODA PO HOLENÍ
Obsahuje 1 – 3 % vonné esence.

Pravděpodobně nemusíme představovat vodu po holení, vždyť už generace mužů ji používají. Její výroba je založena na tom, že po holení není vhodné používat EDT, je to příliš, protože by mohlo dojít k podráždění pokožky. Zároveň obsah alkoholu v nich působí protizánětlivě, předchází se tím možným problémům s mužskou pokožkou tváře. To jistě ocení i dámy, když muž po holení použije AFTERSHAVE. Vždyť které z vás vysloveně vadí, když muž voní? No a někteří muži mají zafixovaný předsudek, že voňavky jsou jen pro ženy.

Kvalitu parfémů FM určují dva významné atributy:

1.Kvalita daná významným dodavatelem esencí

Dodavatelem vonných esencí je společnost Drom (www.drom.com), která je jedním z největších výrobců esencí (vonných olejů) na světě s pobočkami na každém kontinentu. Společnost Drom zajišťuje 80 % produkce esencí na světě, přičemž esence dodává také do originálních voňavek.

2.Kvalita daná zařazením produktů FM do více koncentrovaných parfémovaných výrobků 

Dalším parametrem určujícím kvalitu parfémů FM je vysoká koncentrace esencí.

Mezinárodní norma parfémových produktů určuje jednotlivé kvalitativní úrovně z hlediska obsahu esencí:

Eau de Cologne (kolínské vody) – obsah esencí v rozmezí 3-5 %

Eau de Toilette (toaletní vody) – obsah esencí od 4-8 %

Eau de Parfum (parfémové vody) – obsahují esence s podílem od 8 do 15 %

Parfém – esence s obsahem od 15 do 30 %

Většina z nabídky parfémovaných výrobků od jiných výrobců je v kvalitě “toaletní voda”, které podle normy obsahují 4-8 % esencí.

FM GROUP nabízí pro pány Eau de Parfum, tedy parfémové vody s obsahem 16 % esencí a pro dámy dokonce Parfémy s obsahem až 20 % esencí.

NABÍDKA VŮNÍ

FM Společnost FM GROUP nabízí kromě vlastních vůní i vůně, které byly inspirovány vůněmi drahých značek. V nabídce je 100 vůní ve standardních flakonech (dámské – 30 ml a pánské – 50 ml) a 30 vůní v exkluzivních flakonech s větším obsahem (dámské – 50 ml a pánské – 100 ml) ve všech druzích vůní jako:

C y p ř i š o v é   v ů n ě

Složení dřevité, bylinkově-zemní aroma pačuli, aromatický olej bergamotu, cedrový olej, a mnoho jiných složek tvoří hodnotnou a známou skupinu cypřišových vůní. Název skupiny pochází od prvního parfému z této rodiny: Chypre Coty, který byl inspirován nezvykle zdařilou dovolenou Francoise Cotyho, kterou strávil na Kypru (rok 1917). Vůně patřící do této skupiny zůstaly rozdělené na tři podskupiny: cypřišově-ovocná, cypřišově-dřevitá a cypřišově-zvířecí.

D ř e v i t é   v ů n ě

Teplé a bohaté tóny santalového dřeva, olej pačule smíchaný s jemně ostrou a současně elegantní aroma cedru a vetiveru, a také květové aroma tvoří rafinovanou a současně elegantní skupinu dřevitých vůní. Některé ze složek této skupiny – sladké, pryskyřičné, santalové dřevo a pižmo byly využívány do voňavek už ve starověku. Skupina dřevitých vůní se dělí na čtyři podskupiny: květové, ovocné, obsahující pačuli a vetiver.

F o u g e r e   v ů n ě

Kapradina a levandule doplněné takovými komponenty jako dubový mech, čerstvé bylinky nebo kumarin, tvoří nezvykle poutavou skupinu vůní – FOUGERE. Její název pochází z francouzského jazyka a označuje kapradinu. Historie skupiny sahá až do 19. století – tehdy byla vlastně vytvořena vonná kompozice této skupiny: Fougere Royale (Kapradina klálovská). Z pohledu složení se skupina FOUGERE dělí na dvě podskupiny: v jedné dominuje aroma levandule, ve druhé – kapradí.

K v e t o v é   v ů n ě

Na jednu stranu nejpopulárnější, na druhou velmi různorodé. KVĚTINOVÉ vůně představují výjimečnou skupinu, která se nevyznačuje jen složením jednotlivých kompozic, ale také zajímavostí jejich vůně. Složky jasmínu, růže, konvalinky, květu ylang-ylang, tuberózy, kosatce nebo fialky a gardénie tvoří skutečné květinové kytice, které jsou určeny pro většinu žen. Skupinu květinových vůní můžeme rozdělit do pěti podskupin: květinově-ovocná, květinově-orientální, květinově-vodní, květinově-zelená a květinově-aldehydová.

C i t r u s o v é   v ů n ě

Svěží a šťavnaté ovoce: limetka, citron, pomeranč a bergamot tvoří neobvykle svěží CITRUSOVOU skupinu, která zaručí chladivé a osvěžující zážitky, poskytuje nezapomenutelný příliv energie a povzbuzuje k činnosti. Kdysi byly vůně této skupiny tvořeny hlavně s myšlenkou na muže, v současnosti se považuje za univerzální skupinu. V závislosti na složení kompozic dělíme skupinu citrusových vůní na čtyři podskupiny: citronová, mandarinková, pomerančová a bergamotová.

O r i e n t á l n e   v ů n ě

Představují smyslné a svůdné kompozice s teplou a exotickou barvou, které jsou určeny především pro ženy. Tato skupina se často označuje jako ambrová, a její název pochází od slavného parfému Francoise Cotyho – Ambre Antique (rok 1905). Sladké tóny vanilky, kořeněná vůně skořice a také ovocné a kořeněné aroma kardamomu tvoří kompozici klasické výrazné vůně. Ze složení orientální skupiny vycházejí tři podskupiny: orientálně-květinová, kořeněná a ambrová.